Tuesday, September 06, 2005

My thoughts of this song[第一個原因]

I've got to admit, I like this song much. It's not because sylvester sang well.
When I first heard this song on my ipod, i tot it's david tao's newest song. The voice sounded like Tao. It's not because Sylvester sang like David Tao that's why I like this song either.

Some how or rather, I find that the meaning of the lyric is deep..
Every song is a piece of story behind it,
I think the story of this song< 第一個原因> is a very beautiful romance story..
Imagine it.. I can't describe..Vocab not strong enff to describe..

听回憶呼吸 長達一世紀
腦海中都是你

冷颼颼城市里 像無聲的電影
讓孤單教我演戲

幻想我可以把時間倒回去
那時候我們才相遇

也許我沒搭上愛情的時光机
可是我永遠不會忘記

愛你第一個原因就是你的安靜
你就是那么特別那么唯一
雖然你像一朵云飛出了我的記憶
我愛你別忘記

我思念這段過去沒有人可以代替
記得我愛你每一個原因
別管我了不了解永遠這一個謎語
從今天到以后 我心中有你

永不忘記..

No comments: